NHO Service og Handel

Innhold

Jakter på tidstyver i byggebransjen

Fra venstre: NTNU-studenter: Mari Otnæs, Guro Hildershavn  og Henriette Holstad Urke. Bak står veileder Asbjørn Wexsahl (Foto: Baard Fiskdal)

Fra venstre: NTNU-studenter: Mari Otnæs, Guro Hildershavn og Henriette Holstad Urke. Bak står veileder Asbjørn Wexsahl (Foto: Baard Fiksdal)

- Målet er å skape økt konkurransekraft for kundene til våre medlemsbedrifter, sier Lasse Tenden som har ansvar for FDV-bransjen i NHO Service og Handel. Vi bistår nå tre NTNU-studenter med bacheloroppgave om tidstyver og logistikk-utfordringer i byggebransjen.

Forvaltning, Drift og Vedlikehold (FDV) i NHO Service og Handel har i høst samarbeidet om et forprosjekt med NTNU-studentene Henriette Holstad Urke, Guro Hildershavn og Mari Otnæs Borgen. Dette skal nå videreføres og bli til en bacheloroppgave som skal være ferdig i mai 2018. Våre medlemsbedrifter er samarbeidspartnere og gir innspill.

"Det er spennende å se økonomi, byggfag og tekniske fag i sammenheng.

Henriette Holstad Urke.

Hensikten er å endre byggebransjens syn på planlegging ved å peke på faktorer som bidrar til mangelfull planlegging og hvorfor det ikke blir forbedret. Studentene bruker det de har lært gjennom to år som ingeniørstudenter innen logistikk ved NTNU i Trondheim. De er tilknyttet Fakultet for ingeniørvitenskap og Institutt for maskinteknikk og produksjon.

Se rapporten fra forprosjektet her.

Den nye satsingen følger opp bacheloroppgaver ved NTNU som ble ferdige våren 2017 i samarbeid med NHO Service og Handel. Se omtale her

Når oppgaven er ferdig vil den bli presentert for interesserte i Trondheim våren 2018 på NTNU. Våre medlemmer vil bli invitert. Det er også planlagt at dette skal presenteres på Entreprenørdagen og generalforsamling til entreprenørforeningen Bygg og Anlegg (EBA) i Trondheim 31. mai 2018. Se arrangementet her.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!